Este soia cu adevărat un înlocuitor al cărnii?

Pierderea de tempeh și de grăsime

Este soia cu adevărat un înlocuitor al cărnii? Considerată proteină completă, soia este, poate, alimentul care a stârnit și încă mai stârnește controverse.

Soia: aliment-medicament?

Despre aceste controverse, pierderea de tempeh și de grăsime și despre beneficiile pentru sănătate ale consumului de soia discutăm în cele ce urmează. Soia  Glycine max  este o plantă de cultură din familia leguminoase, subfamilia Faboideae. Din această familie mai fac parte fasolea, trifoiul sau lucerna. Soia este considerată o proteină completă, care conține toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care organismul uman nu îi poate sintetiza și trebuie obținuți din dietă.

Grasimea incapatanata - Ce este si cum scap de ea ?

Deși leguminoasele au multe proprietăți benefice, ele nu sunt un aliment bine echilibrat de la sine, din cauza deficiențelor unor aminoacizi esențiali și nu ar trebui să fie singura componentă a coșului de alimente. În combinație cu cerealele, care sunt mai bogate în aminoacizii care sunt deficienți în leguminoase, pierderea de tempeh și de grăsime metionină, cisteină și triptofan, leguminoasele sunt benefice pentru sănătatea umană și pentru ecologia lumii. Soia este o sursă importantă de proteine pentru oameni și animale.

Totodată, există și alte aspecte economice, fatkiller critic pozitive și altele negative. Astfel, producția de soia oferă venituri și valută străină pentru țările producătoare. Dar producția de soia este, de asemenea, asociată și cu probleme de mediu, inclusiv cu despăduririle, eroziunea solului și emisiile de gaze cu efect de seră. Extinderea producției de soia generează frecvent conflicte sociale și tensiune între producători și comunitățile locale.

Soia: aliment-medicament? Soia este incontestabil un aliment sănătos, care ar trebui să facă parte din dieta oricărei persoane. Este cunoscut faptul că oamenii consumă soia de aproape de ani. În soia se găsesc o mulțime de grăsimi sănătoase, fibre și proteine. Principalul avantaj al soiei pentru sănătatea umană, pe lângă valoarea nutritivă oferită de conținutul său de proteine și energie, este nivelul ridicat de izoflavone — genisteină și daidzeină — prezente în semințe.

Izoflavonele sunt, de asemenea, antioxidanți care pot regenera vitaminele E și C și sunt considerate un factor al longevității persoanelor care consumă în mod regulat produse din soia sub diverse forme.

pierderea în greutate ebb și flux

Nivelul ridicat de izoflavone și fitoestrogeni a primit multă atenție datorită efectului pozitiv asupra osteoporozei, bolilor cardiovasculare și prevenirii cancerului. Astfel, putem privi soia ca pe un aliment-medicament, necesar prevenției mai multor boli.

de ce corpul meu nu va arde grăsime

Care este valoarea nutrițională a boabelor de soia? Acidul linoleic, atunci când înlocuiește acizii grași saturați în dietă, reduce nivelul de colesterol din sânge.

Proteina din soia: buna sau rea? - Sanatatea Ta

Soia poate fi consumată integral ca edamame. Utilizările tradiționale de soia nefermentată includ laptele de soia, din care se prepară tofu. Alimentele din soia fermentată includ sosul de soia, pasta de fasole fermentată, nattō și tempeh. Făina de soia fără grăsimi degresată este o sursă semnificativă și ieftină de proteine pentru hrana animalelor și pentru multe produse de post ambalate. De exemplu, produsele din făină de soia deshidratată, cum ar fi proteina vegetală texturată, sunt ingrediente în multe produse, fiind folosite ca înlocuitori de carne și lactate.

Diferența dintre vegetarieni și vegani

Se poate consuma și ca pudră proteică de soia sau ulei de soia lichid, hidrogenat sau sub formă de lecitină. Cele mai populare recomandări pentru dietele sănătoase care pot promova sănătatea și longevitatea includ zilnic consumul a cel puțin trei porții de fructe sau legume și variația surselor alimentare. Aceasta presupune elemente derivate din plante diferite, iar plantele respective ar trebui să aparțină diferitelor familii botanice.

Adevărat sau fals? Aș răspunde cu convingere că fals.

pierdeți în greutate cu ajutorul zeilor

De-a lungul anilor, izoflavonele, componente care apar în mod natural în soia, și asemănarea lor structurală cu estrogenul au ridicat îngrijorarea că alimentele din soia ar putea avea efecte adverse la unele persoane. Deși izoflavonele sunt clasificate ca fitoestrogeni, cercetările au arătat că acestea diferă de hormonul estrogen atât la nivel molecular, cât și clinic. Izoflavonele care apar în mod natural în produsele de soia pot juca un rol în prevenirea unor tipuri de cancer legate de hormoni, cum ar fi cancerele de sân și ovar la femei.

Studiile clinice arată că chiar și cantități mari de soia nu afectează negativ markerii riscului de cancer de sân. Mai mult, studiile observaționale care au implicat peste Studiile populației din regiunea Asia-Pacific arată că aportul de soia este asociat cu o scădere a riscului de cancer de sân.

Cu toate acestea, mai multe linii de dovezi susțin ipoteza că consumul trebuie să apară timpuriu în viață, pentru a reduce riscul. Izoflavonele din soia, genisteina și daidzeina, sunt utilizate în medicină în doze zilnice de 50 mg pentru prevenirea cancerului de slăbit finlandeză și a cancerului de sân. Acesta este echivalentul a aproximativ 50 g de produse de soia sau a aproximativ 30 kg din alte leguminoase. Soia: aliment de bază pentru vegani Bineînțeles că da, dacă este consumată rațional și dacă cei care adoptă acest stil de viață se consultă în prealabil cu un nutriționist.

În întreaga lume, dietele pe bază de plante devin din ce în ce mai populare.

Care este valoarea nutrițională a boabelor de soia?

Inițiativa MyPlate a Departamentului pentru Agricultură din Statele Unite definește o farfurie sănătoasă ca având o jumătate ocupată de alimentele vegetale legume și fructe non-amidoniceun sfert din cereale integrale sau produse alimentare fără amidon neprocesate și un sfert din proteine slabe carne, pește. Cercetările recente au arătat că dietele bazate pe plante pot, de asemenea, reduce numărul de medicamente necesare pentru tratarea bolilor cronice și conduc la scăderea ratelor de mortalitate prin evenimente cardiace ischemice.

Soia a făcut parte din dietele vegane de ani buni, dar acum a devenit parte a mișcării mai mari către dietele pe bază de plante. Soia este proteina pe bază a dietelor vegetariene și vegane, nu numai datorită aportului proteic, ci și datorită faptului că permite dezvoltarea de alternative de gust excelent, care oferă nutriție proteică. Importanța soiei în gestionarea greutății se bazează pe faptul că conferă sațietate pe termen lung. Acest lucru este important pentru un sentiment de bunăstare și îi ajută pe oameni să respecte dietele care le susțin pierderea în greutate.

Pierderea de tempeh și de grăsime cu proteine superioare, în special cele care conțin proteine de înaltă calitate, s-au dovedit a fi eficiente la reducerea aportului alimentar și în promovarea gestionării greutății.

Dietele bogate în proteine tind să păstreze mai multă masă corporală slabă decât dietele bogate în carbohidrați în timpul procesului de pierdere în greutate. Proteina de soia s-a dovedit a fi la fel de eficientă ca și alte proteine de înaltă calitate la creșterea sațietății și la promovarea gestionării greutății, oferind în același timp avantajul suplimentar al promovării sănătății inimii.

O suplimentare zilnică cu proteine de soia reduce câștigul de grăsime abdominală totală și grăsime abdominală subcutanată la femeile post-menopauză în comparație cu un lot placebo.

Este adevărat! Veganismul se extinde cu rapiditate și la noi în țară. Inconvenientul în cazul copiilor constă în asigurarea necesarului energetic crescut al copiilor, și nu numai. Spre exemplu, un copil de 4 -5 ani are un necesar energetic zilnic de aproximativ kcal, iar acesta poate crește dacă copilul face și sport, cum ar fi tenis sau înot. Dificultatea dietei vegane constă în faptul că, pentru a-i asigura acest necesar, care trebuie să respecte proporțiile între macronutrienți, copilul respectiv ar trebuie să ingere cantități foarte mari de alimente vegane și în asocierile potrivite.

Mai mult decât atât, veganii necesită suplimentare obligatorie a vitaminei B12, cum să-ți pierzi grăsimea înapoi acasă D. Și, din experiența mea clinică cu pacienții, cei mai mulți, deși sunt documentați în ceea ce priveste veganismul, fie nu suplimentează, fie suplimentează în exces, fie nu și-au determinat niciodată valorile acestor vitamine în sânge.

Mai mult, trebuie să asigure din dietă necesarul de alți nutrienți importanți pentru menținerea unei stări de sănătate optime, cum ar fi calciu, fier, acizi grași omega 3.

Știm că, de obicei, copiii au poftă de mâncare redusă, astfel pierderea de tempeh și de grăsime realizarea nevoilor lor zilnice de calorii poate fi o provocare.

scădere în greutate în timpul campingului

Adăugarea de uleiuri sănătoase în alimente, precum uleiul de soia sau rapiță presată la rece, sunt esențiale, deoarece adaugă mai multe calorii la mese și încurajează producerea de acizi grași, care sunt necesari pentru dezvoltarea creierului.

De asemenea, le lipsesc nutrienții vitali pentru creștere și dezvoltare. Soia îngrașă?

Cele mai bune proteine ​​vegetale

Valoarea nutrițională a soiei per g este de kcal, comparativ cu carnea care asigură aproximativ de kcal per g. Deci putem răspunde cu Da la această întrebare. Totuși, nu există aliment care îngrașă în opinia mea, ci doar cantitatea în care este consumat îngrașă. Acest percept este valabil și pentru soia, și după cum deducem, pierde 2 la sută grăsime corporală consumată în cantități mai mici față de carne, care oricum este consumată în dieta zilnică în cantități excesive.

Cercetătorii au stabilit că înlocuirea cărnii și a produselor lactate cu soia ar duce la un aport semnificativ îmbunătățit de folat și vitamina K; cantități mai mari de calciu, magneziu și fier; și 4 grame suplimentare de fibre pe zi. În același timp, înlocuirea cărnii și a produselor lactate cu soia ar slabire ms oboseala aportul mediu de colesterol cu miligrame pe zi și aportul mediu de grăsimi saturate cu 2,4 grame pe zi.

Carnea și alimentele lactate de înaltă calitate pot juca un rol foarte bun în multe diete. În afară de numeroasele controverse care se învârt în jurul soiei și sănătății, credem că este important să pierderea de tempeh și de grăsime pierdem din vedere valoarea nutritivă puternică a acestei leguminoase. Pentru noi, femeile, aș spune că este un beneficiu să consumăm produse de soia alese cu discernământ, având în vedere beneficiile discutate anterior.

Și am putea să adăugăm aici și beneficiile de necontestat pe care soia le are în reducerea bufeurilor la femeile aflate la menopauză. Există numeroase studii care susțin puternic alimentele de soia la femeile aflate în menopauză. Dar, pentru fiecare studiu pozitiv,  a existat un altul care nu arată beneficii legate de soia, acest lucru fiind explicat de faptul că se așteaptă o dispariție totală a acestor simptome, ceea ce la unele femei nu este posibil.

Dar, dacă poate reduce suficient de mult bufeurile, astfel încât o femeie să poată dormi un somn de calitate, cred că trebuie să dăm soiei o șansă. Care sunt riscurile consumului excesiv de soia?

Cred că cuvântul care trebuie să ne guverneze existența este moderație. Există o mulțime de studii noi care sugerează că consumul de cantități mari de compuși care imită estrogenii de soia ar putea reduce fertilitatea la femei, ar putea să declanșeze pubertatea precoce și să perturbe dezvoltarea fetușilor și a copiilor.

Aceste studii care vizează proprietățile genisteinei, izoflavona principală din soia, au fost făcute doar pe animale de laborator, dar savanții cred că sunt aplicabile și la om. Dezvoltarea creierului, care începe în pântece și continuă până la pubertate, poate fi, de asemenea, modificată de fitoestrogenii din soia. Introducerea compușilor care imită estrogenul ar putea elimina echilibrul necesar dezvoltării creierului fetal care este sub influența unei combinații bine organizate de gene și hormoni.

Acest lucru poate avea impact pe termen lung asupra comportamentului și chimiei creierului. În general, sfatul meu este să evităm excesul legat de toate alimentele, dar cu atât mai mult nu sunt de acord pierderea de tempeh și de grăsime modificări dramatice ale stilului de viață în perioade cum ar fi copilăria și starea de gestație.

Autor: Conf. Sanda Crețoiu Categorii:.